Ana içeriğe atla

İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı - Devlet Tiyatroları

2014ten beri devlet tiyatrolarında sahnelendiğine göre iyi bir oyun olsa gerek ne dersiniz? Geçen yıl da bilet alıp gidemediğim oyuna bu sefer şeytanın bac
ağını kırarak uykudan kalkıp gittim. İyi ki de gitmişim çok eğlendim. Hatta ara ara gözyaşlarıma hakim olamadım ama gülmekten. Berkay Tulumbacı uzun zamandır bu oyunu oynadığı için mi bilmiyorum ama doğaçlama konusunda çok başarılı. Oyundan hepimiz mutlu ayrıldık.

Tek kişilik bir oyun. Bence zor bir oyun da ayrıca. Hızlı monologlar, ani ruh değişimleri var metinde. Tiyatrocu bir arkadaşım Oyun metninin bütün ruh hallerini içerdiği için iyi bir mulakat metni olduğunu söyledi. Metin esaslı kabul ediliyor yani. Böyle bir metnin Türk tiyatro yazarının elinden çıkması mutluluk veriyor. Çünkü ne yazık ki Türk metinden uyarlanmış tiyatro eserlerine mesafeliyimdir. Ali Cüneyt Kılcıoğlu'nun bu oyunu önyargısız izlenecek derecede güzel. Mezuniyet sonrasında 2001 Türkiye'nin  kötü ekonomik gidişatını arka planda işleyerek iş arayan bir gencin çıldırışını konu alıyor.

Tüm oyun boyunca esleri doğaçlamalarla veren Berkay Tulumbacı koştura koştura ilerleyen aralıksız diyalogları birbirini ardına hatasız sıralayıp sahnenin hakkını vererek alkışlarımızı hakediyor.

Güzel oyun tavsiye ederim..






KÜNYE
Süre
1 saat 40 dakika
Perde                                                    2 perde
Yazan
ALİ CÜNEYD KILCIOĞLU
Yöneten
ELİF ERDAL









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Reis Bey - İBBŞT

Reis bey; Necip Fazıl Kısakürek'in 1960 ihtilali ile hapishaneye düştüğünde dört duvar arasında yazdığı 3 tiyatro oyunundan biri. Bu yüzden olacak ki başrol gaddar, merhametsiz bir yargıç'ın yanlışlarından dönüp doğru yolu buluşunun hikayesi. Necip Fazıl'ın da bir iflah olmaz bir kumarbazken Allah'ı bulup alimliğe evrildiğini göz önüne alacak olursak, esere gerçek hayatından bir yansıma da diyebiliriz belki. Reis Bey, 1988 yılında Haluk Kurdoğlu'nun canlandırdığı Mesut Uçakan'ın yönetmenliğinde sinemaya da uyarlanmıştır. (NFK'nın benim edebiyat ve şiirle tanışmamı sağlayan kişi olduğunu da belirtmeden geçmemek isterim, ablamın şiir defterinde okuduğum Kaldırımlar adlı şiiri çok beğenmiş ve şiir okumaya-yazmaya başlamıştım, henüz ortaokuldaydım.) Oyun bu sezon geniş oyuncu kadrosuyla izleyici ile buluştu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolarında.  Başroldeki Selçuk Soğukçay usta oyunculuğunu konuşturuyor ve rolün hakkını veriyor, ara ara tüyl...

YEN - Tiyatro Craft

Efsane oyun. Bu yılın en iyilerinden. 3 arkadaş gittiğimiz tiyatro etkinlikleri arasında Oyun Atölyesi'nin "KUNDAKÇI"sından sonra ikinci sıraya yerleşti bu oyun. Oyun metni çok sert, travmatik, gerçek ama bi o kadar ince-naif-hassas. Ayaklarınızın dibinde kavga eden kardeşleri seyredip ardından gelen replikte kalbinizin bir boşluğa düşüp kıvrandığını hissediyorsunuz. Oyundan çıktığınızda dayak yemiş gibi yorgun hissediyorsunuz. Bunda 2 buçuk saat süren performansta ara verilmemesi de etkilidir belki. Gözünüz korkmasın. Oyun anında saatime bakıp 2 saat geçtiğini görünce şaşırdım. Zamanın nasıl geçtiğini unutabileceğiniz bir deneyim. Afife Jale Ödüllerinde; Yılın En Başarılı Yönetmen (Çağ Çalışkur)//Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu(Bora Akkaş)//Yardımcı Rolde Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu(Neslihan Yeldan)//Yılın En Başarılı Genç Kuşak Sanatçısı(Berker Güven ve İdil Sivritepe)//Yılın En Başarılı Prodüksiyonü dallarında aday olmasına rağmen eli boş dönmesi de üzücü...

Ölü Ozanlar Derneği - Tiyatro Kedi

Kültür Üniversitesi Oditoryumunda iş arkadaşlarımla izledik Ölü Ozanlar Derneği’ni. Bir arkadaşım haricinde kimse kitabını okumamıştı. Çoğumuz filmini izlemiştik elbette ki. Filmin başrolünü geçen yıllarda vefat eden Robin Williams üstlenmişti, çok iyi bir oyunculuk çıkarmıştı, ortalık bu filmin etkileyiciliği ile kasıp kavrulmuştu,  1989’da dört dalda Oscar’a aday olup sadece Tom Schulman’a En İyi Senaryo ödülünü getirmişti.  Hatırlamak isterseniz diye..  Bir edebiyat öğretmeninin mezun olduğu koleje yıllar sonra öğretmen olarak işe başlaması, öğrencilerini  yetiştirmek için  farkli bir eğitim yöntemi seçmesi  ve  şiir yoluyla   aralarında kurulan bağ üzerine derin bir eser olan bu metin tiyatro sahnesine bu ekip tarafından iyi yansıtılamamış ne yazık ki. Oyunculuklar konusunda değil bu eleştirim. Sorun metnin duygusunun izleyiciye aktarılamaması. Ayrıca sorunlar arasında; olayların izleyiciye alelacele aktarılması, -ki bunda elbette...